Logowanie Utwórz konto
Zaloguj się z wykorzystaniem konta Steam

Logowanie Utwórz konto
Zaloguj się z wykorzystaniem konta Steam


Source 2 - dyskusja ogólna
#1
Od pewnego czasu gromadzę dostępne informacje na temat silnika Source 2. Najważniejsza informacja: prace nad silnikiem nie tylko trwają, ale i są na zaawansowanym poziomie.

Na bieżąco starał się będę aktualizować ten temat, gdy tylko odnajdę którąś z dawnych bądź jakąś nową informację.

Bardzo znaczące jest AmA na Redditcie, którego udzielił Gabe: http://www.reddit.com/r/IAmA/comments/1z...loper_aua/

Kluczowe dla nas informacje:

Pytanie:
Cytat:What improvements will we see out of the Source 2 engine?

Odpowiedź Gabe'a:
Cytat:The biggest improvements will be in increasing productivity of content creation. That focus is driven by the importance we see UGC having going forward. A professional developer at Valve will put up with a lot of pain that won't work if users themselves have to create content.

http://www.reddit.com/r/IAmA/comments/1z...ua/cfuf2jb

W skrócie: Source 2 będzie przede wszystkim wspierał twórczość społeczności, tak aby powstawało jak najwięcej modyfikacji, produkcji, etc.

Pytanie:
Cytat:/u/Pingly and /u/druidsbane ask: The vast majority of demos for the Oculus Rift are done with Unity. Does Valve have any plans to turn Source or Source 2 into a more user-friendly development system with a C++ API as well as easy tools and release it early to give VR developers a headstart?

Odpowiedź Gabe'a:
Cytat:Alex Vlachos is working on this now (getting Source 2 working well with VR). Unity is pretty useful for lots of things as well.

http://www.reddit.com/r/IAmA/comments/1z...ua/cfuf5ft

Kolejne pytanie z naszego punktu widzenia bardzo ważne - na temat Half-Life 3 - zgrabnie pominięte niejako przez Gabe'a, niemniej jednak oczywistym jest, że prace nad HL3 trwają - myślę, że co do tego wątpliwości nie macie. Smile

Pytanie:
Cytat:Finally - and I guess you get that question a lot - I wanted to ask about the title that everyone is waiting for and that lends itself perfectly for a VR adaption, due to its way of storytelling, the open world as well as the puzzle elements: Ricochet 2. Did the long development time have anything to do with evolving technologies such as Virtual Reality? Are you planning to bring full VR support to future titles, such as Ricochet 2?

Odpowiedź Gabe'a:
Cytat:We aren't holding any game until VR is shipping. You don't want to create that kind of dependency.

Valve wykazało się dużą intuicją i dalekowzrocznością, to AmA odbyło się blisko miesiąc temu, a w zeszłym tygodniu bodaj Facebook zakupił Oculus Rift. Dla mnie to pytanie daje również jasno do zrozumienia, że produkcja HL3 dla Valve jest kluczowa i nie pozwalają, by cokolwiek - np. urządzenia VR - mogły jakkolwiek wpłynąć na efekt końcowy. Czyli pełna niezależność od innych podmiotów.

http://www.reddit.com/r/IAmA/comments/1z...ua/cfuf5ft

Kolejne informacje - gdy tylko coś odkopię. Smile
Odpowiedz
#2
No i to jest informacja ... Jest nadzieja Smile
Odpowiedz
Podziękowania dali:
#3
Bardzo fajnie zebrane wszystko do kupy i bardzo cieszy mnie fakt(choć w sumie to było oczywiste, społeczność już teraz ma duży wpływ na dzieci Valve) że Source 2 będzie wspierał twórczość społeczności. Mam nadzieje że porządnie ulepszą VHE(Valve Hammer Editor), ponieważ oferuję aktualnie bardzo mało w porównaniu do innych współczesnych narzędzi(robię mapki od czasu do czasu i brakuje paru przydatnych funkcji).
Odpowiedz
Podziękowania dali:
#4
Mnie cieszy najbardziej, że jak wyjdzie Source 2, to na nim będzie Half-Life 3 lub Half-Life 2 Episode 3 Wink
Odpowiedz
Podziękowania dali:
#5
Source był mega fajny a co dopiero source2 Cheese
Odpowiedz
Podziękowania dali:
#6
Czy temat jest aktualizowany?
Odpowiedz
Podziękowania dali:
#7
Tak i czas go rozkręcić Happywide

W source engine 2.0 ma być lepsza fizyka i itp, co fajne to że będzie nowy edytor jak w dota 2.

P.S, Więcej na na temat nowego hammera znajdziesz tu -



Obecnie jest tylko jeden minus że nowy edytor doty 2 jest tylko dostępny pod Windowsem, tyczy to się także source sdk 2013 oraz całego source "jak css, dod, portal, left4dead 1 i 2  i itp" że Hammer jest tylko pod Windows , brak Hammera pod Linuksem.

Mówiąc krótko zostało nam tylko czekać na premierę HL3 wraz z nowym silnikiem.
Odpowiedz
Podziękowania dali:
#8
(27-02-2015, 19:39 )rolor2013 napisał(a): Czy temat jest aktualizowany?

Nie.
Odpowiedz
Podziękowania dali:
#9
Dodam, że w Source 2 nie zostanie zaimplementowany silnik fizyki Havok, lecz zamiast niego Valve opracowywuje swój własny. Nazywa się on Rubikon.
Odpowiedz
Podziękowania dali:


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości