Logowanie Utwórz konto
Zaloguj się z wykorzystaniem konta Steam

Logowanie Utwórz konto
Zaloguj się z wykorzystaniem konta Steam


Nowy (stary) system rang CS:GO
#1
[Obrazek: gTxjJVG.jpg]

Siedziba Valve, 21.12.2015r. To w tym właśnie miejscu i mniej-więcej w tym czasie zapada decyzja, która zmienia wszystko...

Następuje modyfikacja systemu rang gry CS:GO.

Kilka godzin później zaczynają się dziać dziwne rzeczy: ludzie masowo spadają ze swoich rang po jednej (!) przegranej - gra w grę. Szok i niedowierzanie? Niekoniecznie. Niewiele osób wie, co się właściwie dzieje. Szersze informacje przyniósł 23 grudnia. System rang zostaje przywrócony do starszej wersji. Ale zacznijmy od początku...

System rang, który funkcjonował przez ostatnie lata był "dobry" - przynajmniej dla graczy. Miał jednak pewien mankament: był zbyt łagodny (i właśnie dlatego był dobry dla graczy Smile ). Przez tą właśnie cechę po pewnym czasie zrodziła się dość problematyczna sytuacja; mianowicie rangi poukładały się nierównomiernie. I tak, graczy posiadających rangę Supreme (2. najwyższa ranga w grze) było więcej od wszystkich "Silverów"... razem wziętych! (łącznie 6 rang - Silver I, II, III, IV, Elite, Elite Master) Szczyt rang przypadał "obszar" pomiędzy rangą Gold Nova Master a Master Guardian Elite. Najwięcej graczy posiadało właśnie rangę Gold Nova Master. Za to osób mających "zaszczytnego" Silvera I było... uwaga... 0.0045%, czyli mniej jak 1000 wszystkich graczy CSa. Dla porównania, najwyższym Goldem mogło w tym czasie poszczycić się ponad 13% wszystkich graczy, tj. około 2,5 miliona osób.



[Obrazek: HVhIGfg.jpg]
Wszystkie rangi, których można dorobić się w CS:GO



Komuś na górze bardzo się to nie spodobało; faktycznie wykres graczy wyglądał bardzo brzydko: skoncentrowany w środku, pusty na dole. Postanowiono to zmienić. W tym celu przywrócono system rang, który działał wcześniej. No i zaczął się pogrom. Już dawno Valve nie otrzymało tyle hejtu jednocześnie, co w ciągu tych pamiętnych kilku dni. Tysiące graczy głośno wyrażało swoje niezadowolenie na oficjalnych forach Steam (i oczywiście poza nimi, nawet tutaj, u nas Wink ) i nikt nawet nie próbował tego moderować - co chwilę pojawiała się następna wiadomość, a poprzednie szybko tonęły w morzu hejtu. W dodatku hejt się nie skończył. Na steamowym temacie poświęconym temu problemowi po dzień dzisiejszy wciąż pojawiają się wiadomości...

Na przełomie grudnia i stycznia co drugi Global (najwyższa ranga) już spadł; szczyt krzywej rang ustabilizował się w okolicach Gold Nova 2. Osiągnięto zamierzony cel: rangi Silver stanowią prawie 1/3 wszystkich grających, a The Global Elite (bo tak faktycznie brzmi pełna nazwa tej rangi) stał się... po prostu elitarny.

W lutym tylko co 150. osoba grająca w CSa mogła powiedzieć, że jest w elicie: Globale stanowią zaledwie 0.68% wszystkich graczy. To oznacza, że od listopada (statystycznie) prawie pół miliona osób z Globala wypadło.

Na szczęście, obecnie szczyt krzywej rang zatrzymał się na wspomnianym już poziomie GN Master. Dla graczy znaczy to mniej-więcej tyle, że mogą ponownie podłączyć kabel od internetu, włączyć Countera i zagrać turnieja, bo nie spadną po pierwszym przegranym meczu Wink Na zakończenie, podrzucę krótką animację obrazującą, jak zmieniał się procentowy udział przedstawicieli danych rang na przestrzeni czasu od listopada do teraz:

[Obrazek: OPndE0m.gif]

Przy pisaniu korzystałem ze strony CSGOSquadNapisałem go głównie jako ciekawostkę, bo informacje nie są szczególnie nowe. We wspominanym wyżej poście Oszten pokrótce napisał, o co chodziło. Postarałem się opisać to tak, aby zrozumiał to każdy - niekoniecznie gracz CSa (na przykład ja).
Odpowiedz
Podziękowania dali: maciej0s123


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości