Wystąpiły następujące problemy:
Warning [2] getimagesize(http://img43.imageshack.us/img43/1589/t5nb.png): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 404 Not Found - Line: 1144 - File: showthread.php PHP 5.4.45 (Linux)
File Line Function
[PHP]   errorHandler->error
/showthread.php 1144 getimagesize
Warning [2] getimagesize(http://img43.imageshack.us/img43/1589/t5nb.png): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 404 Not Found - Line: 1145 - File: showthread.php PHP 5.4.45 (Linux)
File Line Function
[PHP]   errorHandler->error
/showthread.php 1145 getimagesize
Warning [2] getimagesize(http://img43.imageshack.us/img43/1589/t5nb.png): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 404 Not Found - Line: 1144 - File: showthread.php PHP 5.4.45 (Linux)
File Line Function
[PHP]   errorHandler->error
/showthread.php 1144 getimagesize
Warning [2] getimagesize(http://img43.imageshack.us/img43/1589/t5nb.png): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 404 Not Found - Line: 1145 - File: showthread.php PHP 5.4.45 (Linux)
File Line Function
[PHP]   errorHandler->error
/showthread.php 1145 getimagesize
Warning [2] getimagesize(http://img43.imageshack.us/img43/1589/t5nb.png): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 404 Not Found - Line: 1144 - File: showthread.php PHP 5.4.45 (Linux)
File Line Function
[PHP]   errorHandler->error
/showthread.php 1144 getimagesize
Warning [2] getimagesize(http://img43.imageshack.us/img43/1589/t5nb.png): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 404 Not Found - Line: 1145 - File: showthread.php PHP 5.4.45 (Linux)
File Line Function
[PHP]   errorHandler->error
/showthread.php 1145 getimagesize
Warning [2] getimagesize(http://img43.imageshack.us/img43/1589/t5nb.png): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 404 Not Found - Line: 1144 - File: showthread.php PHP 5.4.45 (Linux)
File Line Function
[PHP]   errorHandler->error
/showthread.php 1144 getimagesize
Warning [2] getimagesize(http://img43.imageshack.us/img43/1589/t5nb.png): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 404 Not Found - Line: 1145 - File: showthread.php PHP 5.4.45 (Linux)
File Line Function
[PHP]   errorHandler->error
/showthread.php 1145 getimagesize



Logowanie Utwórz konto
Zaloguj się z wykorzystaniem konta Steam

Logowanie Utwórz konto
Zaloguj się z wykorzystaniem konta Steam


Imperium Kombinatu - Od A do Z
#1
[Obrazek: t5nb.png]
Kombinat - główny antagonista w Half-Life 2. Jako rasa stworzyli międzywymiarowe imperium o takiej samej nazwie. Ich nadrzędnym celem jest asymilowanie oraz podporządkowanie kolejnych ras. Przejmuje technologię podbitych planet. Pokonane cywilizacje doprowadza do zagłady, lub używa ich jako armii. Wśród podbitych planet jest Ziemia, na którą najechał jeszcze podczas trwania Burzy Portali. Całkowite zajęcia Ziemi trwało ok. 7 godzin. Po tym czasie ONZ ogłosiło kapitulację.

Pochodzenie rasy

Nie do końca wiemy skąd przybył Kombinat, jednak możemy się domyślać, że chodzi o Nadświat Kombinatu. Prawdopodobnie jest to ojczysta planeta Kombinatu, lecz może być jedną z tych, na której stacjonuje Imperium. Portal do Nadświata daje się zauważyć podczas niszczenia reaktora w ostatnim rozdziale, gdy wylatują z niego dwa Dropshipy.
[Obrazek: xgv9.jpg]
Portal do Nadświata Kombinatu

Nadświat jest nieprzyjazną dla człowieka planetą. Podczas otwarcia portalu można dostrzec czerwone niebo oraz obiekty, podobne do Cytadel, jednak smuklejsze i wyższe. W czasie podsłuchanej przez Gordona rozmowy z Advisorem, dr. Breen oświadcza, że człowiek nie jest przystosowany do panujących tam warunków. Odpowiedzią była propozycja ciała zastępczego. Wobec braku alternatyw Wallace Breen musi się zgodzić.

Jedyną wzmianką o tej planecie w późniejszych epizodach jest wypowiedź Arne Magnussona, w której mówi, że dane niezbędne do łączności z Nadświatem są zakodowane w przekazie wykradzionym przez Alyx Vance.

Advisorzy

Głównymi znanymi przedstawicielami tej rasy są Advisorzy (Combine Advisor), znani przez Vortiguantów jako Shu'ulathoi. Przybyły na ziemię już po Wojnie Siedmiogodzinnej. Z niewielu posiadanych informacji wiemy, iż zasiadają na wysokich stanowiskach w Kombinacie, a nawet mogą być jego przywódcami. Są niezwykle inteligentną rasą.

[Obrazek: yglu.png]
Combine Advisor

Wyglądają jak tłusty embrion. Osiągają bardzo duże rozmiary, znacznie przewyższające ludzi. Ciało Advisorów składa się głowotułowia oraz odwłoku. Noszą skafandry ochronne z podoczepianymi, mechanicznymi ramionami. Nie mają żadnych rozpoznanych narządów zmysłów, jednak w okolicy otworu gębowego mają przyczepione urządzenie, które najprawdopodobniej pełni funkcję oczu. Wykształciły telekinezę, dzięki czemu nie potrzebują kończyn w szerszym zakresie.

Technologia

Technologia Kombinatu jest dużo bardziej rozwinięta niż Ziemska. Używa ona tzw. czystej energii, znacznie bardziej wydajnej niż tej wykorzystywanej przez ludzi. Znajduje się ona w "sercu" Cytadeli, reaktorze ciemnej fuzji i kulach energii. Mimo wysoko rozwiniętego Imperium, Kombinat głównie kradnie zdobycze cywilizacyjne podbitych planet. Przykładem na to jest wcześniej wspomniana kula energii, która została pierwotnie wytworzona przez znaną, ziemską instytucję Aperture Laboratories.
[Obrazek: kg7b.png]
Kula energii Aperture Laboratories
Do technologii bojowych wykorzystywanych przez Kombinat możemy zaliczyć:

APC
APC, czyli transporter opancerzony, jest naziemnym pojazdem Kombinatu, służącym do przewożenia oddziałów. Jest wykonany z charakterystycznego dla technologii Imperium czarnego metalu. Mimo niestandardowej konstrukcji może pomieścić do siedmiu jednostek. Posiada cztery mocno ogumione koła. Ze względu na złożoność budowy kół można wywnioskować, że ich konstrukcja potrafi niwelować wstrząsy. Dodatkowo po przyjrzeniu się wydają się składać z segmentów, sugerujących, iż opona nie jest całością, ale jest w pewien sposób "poskładana". Silnik najpewniej pracuje wykorzystując czarną energię. Posiada opancerzenia klasy średniej.
APC jest uzbrojony w Stacjonarne działko pulsacyjne oraz zintegrowaną w pancerzu wyrzutnię rakiet, przez co jest dość irytującym przeciwnikiem.
[Obrazek: tiyq.jpg]
Breencast
Breencast (nazwa jest wynikiem połączenia słów Breen i Broadcast) to telewizja propagandowa nadawana w City 17 (być może w innych miastach też) przez dr. Breen'a za pośrednictwem telewizji oraz dużych, holograficznych wyświetlaczy na terenie miasta w miejscach publicznych. W tym programie dr. Breen namawia społeczność do poddania się Kombinatowi i zaprzestania oporu. Wzywa też by jakiekolwiek informacje o Ruchu Oporu natychmiast przekazywali władzom.
Zanim "wywiniemy" się z kontroli Kombinatu Wallace Breen zwraca się do społeczeństwa, a później bezpośrednio do Gordona Freemana.
[Obrazek: ww8n.jpg]
Drzwi pancerne
Drzwi pancerne są zbudowanymi przez Kombinat drzwiami z czarnego metalu, umieszczone głównie w Cytadeli oraz Nova Prospekt. Są montowane jedynie w ważnych strategicznie miejscach.
W czasie gry drzwi mogą być otwierane jedynie przez żołnierzy Overwatch, Alyx Vance przy pomocy EMP oraz Barney Calhouna.
Większość konstrukcji stanowi duża, mechaniczna, metalowa płyta. W momencie odblokawania drzwi odsuwa się ona na bok, segmentami. Prawa część drzwi zostaje w miejscu.
[Obrazek: cu0r.png]
Dystrybutor żywności
Cytat:"You gotta be damn hungry to wait in line for this crap."
~ Obywatel o pożywieniu z dystrybutora

Dystrybutor żywności jest urządzeniem służącym do rozdawania paczek z jedzeniem mieszkańcom miast opanowanych przez Kombinat. Jednak można spotkać kilka urządzeń które rozdają inne przedmioty - z tego wynika, że dystrybutor jest uniwersalny i może działać z jakimikolwiek przedmiotami.
Z komentarzy obywateli wynika, że żywność rozprowadzana dystrybutorem ma co najmniej okropny smak. Niektórzy myśleli o dołączeniu do Ochrony Cywilnej tylko po to, żeby dostać przyzwoity posiłek.
[Obrazek: oqhv.png]
Generator energii
Zasilany Ciemną Energią generator używany przez Imperium Kombinatu. Główne miejsce ich występowania to Cytadela, oraz ważne strategicznie miejsca, jak np. kwatera główna Kombinatu.
Generatory są zazwyczaj zasilane przez kule energii i dodatkowo chronione polem siłowym. Mimo, że są używane do zasilania różnego typu barier, napędza również zwykłe, elektryczne przedmioty. Można zdezintegrować przeciwnika poprzez wrzucenie go do generatora - zadziała to identycznie jak strzał kuli energii z karabinu pulsacyjnego.
[Obrazek: vq2f.jpg]
Hunter-Chopper
Hunter-Chopper - pojazd powietrzny Kombinatu, wykorzystywany do ciężkiego wsparcia ogniowego. Podobnie jak APC ten pojazd jest ludzką konstrukcją połączoną z technologią Kombinatu. Potrafi także atakować minami, których nikt inny nie używa w grze.
Kapsuła headcrabów
Kapsuła na headcraby jest jedną z bardziej niekonwencjonalnych broni Kombinatu. Kapsuła jest zmechanizowanym pociskiem przenoszącym we wnętrzu do czterech headcrabów. Jest długa na około 2,5 metra, dość opływowa i lekko zaostrzona na początku.
Kapsuła w ruchu leci z wielka siłą, przez co potrafi wbić się do środka kilkupiętrowego budynku. Podczas powstania w niektórych blokach można spotkać kapsuły jako przeszkody na schodach. W momencie uderzenia wbija się na ok. metr w głąb ziemi. Otoczenie niszczone jest przez impet uderzenia.
Po wylądowaniu kapsuła otwiera się, a z środka wyskakują kolejno headcraby. Jeśli teren jest piaszczysty, to wkopują się w grunt, aby po zbliżeniu się gracza zaatakować. Zazwyczaj kapsuły przenoszą zwykłe headcraby. Tylko kila razy można spotkać ich szybszą wersję wyskakującą z środka, za to trujące są prawdziwą rzadkością. Jeśli zdarza się spotkać go w łusce, to maksymalnie jeden na sztukę.
[Obrazek: wke8.jpg]
Manhack
Manhack to elektroniczne urządzenie, wykorzystywane przez Kombinat jako broń lub zwiadowca. Nie latają osobno, Manhacki spotyka się w grupach liczących co najmniej 4 sztuki. Ich podstawowym celem jest oczyszczanie małych pomieszczeń, np. piwnic lub korytarzy. Czasem są używane w charakterze zwiadu w terenie zbyt niebezpiecznym dla zwykłych skanerów. Są w stanie przebić drewniane materiały, takie jak skrzynie.
Złożony Manhack trochę większy niż ludzka pięść. Dzięki temu żołnierze Kombinatu często trzymają je w swoim podręcznym wyposażeniu, mimo, że nie używają ich zbyt często. Posiada lekki, ale w odróżnieniu od skanera wytrzymały, pancerz oraz trzy poziome ostrza, obracające się wokół osi Manhacka. Taktyka stada jest prosta i skuteczna: okrążają przeciwnika, starając się odciąć mu drogę ucieczki, a następnie kolejno podlatują i zadają obrażenia swoimi obrotowymi ostrzami.
[Obrazek: 75s.jpg]
Mina
Mina jest przeciwpiechotną miną lądową Kombinatu (A jakżeby inaczej...). Jest wykonana z czarnego metalu. Pancerz stanowią trzy osłony, odsłaniające świecący środek miny, o kolorze zależnym od "stanu".
Miny są zrzucane przez Skanery. Następnie wczepiają się w ziemię trzema hakami i zapalają światło. Są w stanie odróżnić wrogów od sojuszników. Jeśli zbliża się wróg, ostrzegawczo zmieniają kolor na czerwony. Jeśli oponent podejdzie bliżej, haki zostaną wyrwane z ziemi, a mina podskoczy na wysokość ok. 1,5m, po czym wybuchnie. Jeśli wykryje jednostkę sojuszniczą, kolor światła jest zielony. Podczas przenoszenia miny świecą na niebiesko, co może oznaczać "przeprogramowanie".
[Obrazek: mlv.png]
Mina energetyczna
Mina energetyczna jest kulistym, naładowanym elektrycznie urządzeniem wielkości średniej piłki. Jest używana przez Kombinat jako prosta w użyciu broń: toczy się do wroga, a następnie razi go prądem zadając obrażenia. W rozdziale Autostrada 17 na drodze mamy okazję kilka razy je spotkać zakopane w piasku.
Oprócz zadawania obrażeń, mina jest również w stanie przyczepić się do pojazdu, a następnie przeszkadzać w sterowaniu, przez co kierowca jest zmuszony do zatrzymania się, jednak przyczepione do auta nie są wstanie atakować siedzących w nich ludzi.
W Episode One Alyx przeprogramowuje system min swoim EMP, dzięki czemu stają się pomarańczowe i atakują jednostki Kombinatu, włącznie z niezmodyfikowanymi minami, jednak po kilku minutach wybuchają, poprzedzając ten moment emitacją czerwonego światła.
[Obrazek: dt61.png]
Mosty energetyczne
Most energetyczny jest formą pola siłowego, kompletnie nieprzepuszczalnego. Po bokach mostu znajdują się dwa niewielkie, kierunkowe strumienie energii, między którymi rozciąga się cienka warstwa pola, zastępująca kładkę. Na obu krańcach mostu znajdują się elektroniczne podesty wyposażone w emitery energii, odpowiedzialne za boczne pasma energetyczne.
Mosty energetyczne posiadają jednak sporo wad: brak barierek, zużywają gigantyczne ilości energii, a boczne pasma energetyczne są w stanie zdezintegrować nieuważnych, podobnie jak kule energii.
[Obrazek: 0o7e.jpg]
Pole konfiskujące
Pole konfiskujące - technologia Kombinatu, mająca za zadania odebranie i zniszczenie niezarejestrowanej broni, od osób, przechodzących przez nie. Jedyne znane urządzenia tego typu znajdowały się w Cytadeli.
Na pole konfiskujące składają się cztery duże emitery zamontowane w ścianach małego pomieszczenia. Gdy osoba wejdzie w obszar działania urządzenia, zostaje uwięziona przez pole siłowe, dzięki czemu nie może wyjść z komory. W tym momencie spada grawitacja i broń zostaje zdezintegrowana. Emitery pola konfiskującego były montowane w kluczowych miejscach Cytadeli, np. korytarzach będącą jedyną drogą do istotnych miejsc budynku. Jedno było zamontowane przy gabinecie dr. Breen'a.
Gdy takie urządzenie chciało zdematerializować Gravity Gun'a, ten wysysał całą energię pola, zmieniając wygląd oraz zwiększając moc. Za każdym razem, gdy to się dzieje, emitery ulegają awarii.
[Obrazek: dd3u.jpg]
Pole siłowe
Pole siłowe jest jedną z defensywnych technologii Imperium, mająca na celu przeszkodzić niechcianym jednostkom przedostanie się do ważnych miejsc lub ograniczyć możliwość ruchu wroga.
Pole siłowe to po prostu energetyczna ściana, rozpięta pomiędzy generatorami. Przepuszcza jedynie określone organizmy, pojazdy i przedmioty, będące zazwyczaj tworami Kombinatu.
Z większych odległości jest ono prawie przeźroczyste. Dopiero po zbliżeniu da się ujrzeć niebieską powierzchnię pola. Mimo swej niezwykle cienkiej powłoki jest niesamowicie silna.
Mimo, że taka technologia wymaga dużych ilości energii, nie ma ograniczeń, jeśli chodzi o wybór zasilania. Napotkane pola siłowe były zasilane z generatorów energii, akumulatorów APC, a także ze zwykłej sieci wysokiego napięcia.
[Obrazek: i2hl.jpg]
Pole tłumiące
Pole tłumiące zostało nałożone na Ziemię już po Wojnie Siedmiogodzinnej. Jego zadaniem jest zmniejszenie liczby narodzin do zera, blokując powstawanie elementów białkowych w organizmie człowieka. Dzięki temu Kombinat miał pewność, że w ciągu następnych kilkudziesięciu lat ludzkość wymrze.
Wallace Breen wspomina o polu tłumiącym podczas odpowiedzi na list od "zaniepokojonego obywatela" w Breencast'cie. Mówi on, że pole tłumiące zostanie zniesione gdy ludzkość udowodni, że nie będzie ono więcej potrzebne. W tym samym przemówieniu twierdzi, że nastanie to gdy ludzie zaczną popierać Kombinat i go wspierać, rozpoczynając walkę z ruchem oporu - czyli w momencie kiedy rasa ludzka podda się całkowicie Kombinatowi.
Dr. Breen mówi, że pole tłumiące likwiduje popęd seksualny, jednak Izaak Kleiner twierdzi, że oddziałuje one na biologię człowieka, a nie na instynkt.
Razor Train
Razor Train - pociąg stworzony technologią Kombinatu, poruszający się po torach kolejowych. Jest przystosowany do przewożenia ładunków, więźniów oraz wojska.
Ten pociąg jest wyjątkowo wielki i majestatyczny. Został skonstruowany specjalnie do jazdy po torach zbudowanych przez człowieka. Jego głównym zastosowaniem jest transport ludzi do Nova Prospect i stalkerów oraz Overwatch Soldiers do Cytadeli.
Jego najbardziej niepokojącą cechą jest sygnał, przypominający ryk zwierzęcia. W rozdziale trzecim, siódmym, dziewiątym i dziesiątym Half-Life 2 można usłyszeć ten dźwięk.
Razor Train jeździ bardzo szybko, nie zwracając uwagi na obiekty na swojej drodze, nawet na jednostki Kombinatu. Wskazuje to na zautomatyzowanie pociągu, mimo, że każda lokomotywa ma coś, co wygląda na kabinę maszynisty. Razor Train nie posiada uzbrojenia.
[Obrazek: z8v2.jpg]
Rdzeń Cytadeli
Rdzeń Cytadeli, nazywany także Głównym reaktorem jest niezwykle zaawansowaną technologią, idealnie ukazującą jak bardzo w tyle jest ludzkość. Jego dość niezwykłą cechą jest to, że działa na ciemnej energii - której po dziś dzień istnienia nie do końca dało się udowodnić. Reaktor jest umieszczony w dolnych partiach Cytadeli, w ogromnym, wysokim pomieszczeniu. Jest on zawieszoną w polu magnetycznym sferą kulą energii. Kula jest niemal zupełnie przeźroczysta, na pierwszy rzut oka wydaje się być gęsta, jak nie do końca uformowana galaretka. Wewnątrz rdzenia zachodzą pewne reakcje fizyczne, dzięki którym są wytwarzane gigantyczne ilości energii, która jest rozprowadzana pionowym strumieniem, aż do szczytu Cytadeli. Wokoło sfery krążą cztery chwytaki, będące jednym z najważniejszych elementów reaktora.
[Obrazek: 7ijd.jpg]
Skaner
City Scanner, lub po prostu skaner, to sporawa kamera z modułem sztucznej inteligencji oraz mechanizmem umożliwiającym niemal bezgłośne latanie. Został stworzony do nadzoru mieszkańców City 17 i prawdopodobnie innych miast.
Posiadają silną lampę, włączaną podczas tropienia celu. Drugi tryb - flesz - jest używany do robienia zdjęć. Jest on wystarczająco silny, żeby oślepić na kilka sekund osobę, która patrzyła prosto w obiektyw.
Skanery posiadają lekki pancerz, jednak mogą łatwo zostać zniszczone. Jeśli zostaną uszkodzone, przechodzą w tryb obronny i dokonują samozniszczenia - spadają na wroga, a następnie eksplodują.
[Obrazek: 5qav.jpg]
Stacjonarne działko pulsacyjne
Stacjonarne działko pulsacyjne - jest to broń Kombinatu wykorzystywana do wzmacniania posterunków i obrony ważnych lokacji. Bardzo podobna do karabinu pulsacyjnego z tą różnicą że ma nieskończoną ilość amunicji i nie posiada możliwości strzału kulą energii. Pierwszy raz pojawia się w rozdziale Droga Przez Kanały w jednej ze stacji Rebeliantów przejętej przez OC. Broń ta jest przydatna do bronienia się przed dużą grupą szturmującą wroga. Podczas późniejszej rozgrywki takie działko jest montowane przez Vortiguanta na poduszkowcu.
[Obrazek: iqas.png]
Suppressor
Suppressor, znany także jako Suppression device jest stacjonarną bronią Kombinatu, działaniem przypominającą moździerz. Wyrzuca z siebie wiązki plazmy, które potrafią natychmiast zdezintegrować żywe komórki w promieniu ok. 4 metrów od miejsca uderzenia. Tylko jednostki z kombinezonem ochronnym potrafiły przeżyć bezpośrednie trafienie.
W grze jedno z takich urządzeń stało na dachu Overwatch Nexus, zasilane przez generatory energii, w późniejszym czasie wyłączone przez gracza.
[Obrazek: qyym.jpg]
Tłuczek
Tłuczek jest ogromnym urządzeniem służącym do odstraszania Antlionów. Ich zadaniem jest tworzenie gigantycznych drgań gruntu poprzez miarowe uderzanie o ziemię. Ruchoma część tłuczka jest unoszona, by w następnej chwili spaść z wielką siłą. Podczas przerw między uderzaniem można zaobserwować Antliony, które starają się podbiec, korzystając z chwilowego spokoju.
Żołnierze Kombinatu ustawiają tłuczki w pobliżu strategicznych miejsc, w celu uniemożliwienia Antlionom wejścia do danych obszarów lub budynków.
[Obrazek: mv8d.jpg]
Wieżyczka Kombinatu
Wieżyczka Kombinatu jest urządzeniem służącym do obrony pewnego obszaru przez wbudowany karabin. Jest jedną z technologii, która została skradziona ludziom przez Kombinat i przerobiona. Najpewniej jest to przejęta technologia z Aperture Sciene - tam również korzystano z wieżyczek o podobnym działaniu.
Wieżyczki są wysokie mniej więcej na 1,5 metra. Wykonane są z czarnego metalu Kombinatu i ustawione na składanym trójnogu, dzięki czemu zachowują równowagę przy ostrzale. Są wyposażone w kamerę reagującą na ruch przeciwnika. Gdy wykryją ruch, zostają aktywowane. W tym momencie aktywuje się karabin, wysunięty z wnętrza wieżyczki i gotowy do ostrzału przeciwnika. Posiadają również oprogramowanie, zdolne do odróżnienia sprzymierzeńców od wrogów. Istnieje możliwość zmiany software'u, dzięki czemu wieżyczka atakuje żołnierzy Kombinatu.
Zniszczenie wieżyczki poprzez ostrzał jest bezcelowe - posiadają bardzo wytrzymały pancerz i zazwyczaj zostają aktywowane po dostaniu obrażeń. Najprostszą taktyką dezaktywowania wieżyczki jest jej przewrócenie ręcznie, Gravity Gun'em lub strzałem z strzelby.
[Obrazek: jqna.png]
Zamek do drzwi
Zamek Kombinatu jest używany jako dodatek do klamki, który uniemożliwia otwarcie drzwi. Były bardzo często używane w City 17, aż do momentu rebelii.
Odblokowanie zamku jest możliwe z poziomu panelu kontrolnego, jednak Alyx Vance potrafi je otworzyć przy pomocy swojego EMP.
W Half-Life 2: Episode One zamki potrafią dokonać autodestrukcji. Lampka zaczyna migać na czerwono i emitować sygnał dźwiękowy, a następnie wybucha, jednocześnie niszcząc drzwi. Ta funkcja jest często wykorzystywana przez żołnierzy Kombinatu, jednak korzystając z tej metody zdradzają się sygnałem dźwiękowym.
[Obrazek: 9tv1.png]

Uzbrojenie Kombinatu

Karabin pulsacyjny
Karabin pulsacyjny, przez rebeliantów potocznie nazywany AR2 jest jedną karabinem szturmowym i jedną z silniejszych broni dostępnych w grze. Są produkowane i używane przez Kombinat, głównie przez Combine Soldiers oraz Combine Elite. Oprócz gracza zdarzają się rebelianci, którym uda się zdobyć karabin pulsacyjny, jednak nie mogą oni używać alternatywnego trybu ognia.
Jak większość technologii Kombinatu jest wykonany z czarnego metalu. Na pierwszy rzut oka wydaje się nieporęczną konstrukcją, ale jest dość lekki i łatwy w obsłudze. (Ciekawostka! Przez błąd Valviaków Freeman trzyma AR2 jedną reką.) wszystkie części są zmechanizowane, dzięki czemu celność i szybkość strzału jest większa niźli w zwykłym karabinie. Przez zautomatyzowanie karabinu także czas przeładowania broni się skraca.
W magazynku mieści się 30 naboji + 60 w zapasie oraz 3 kule energetyczne. Jeden strzał zadaje 8 punktów obrażeń. Drugi tryb ognia, czyli kula energetyczna, po kontakcie z przeciwnikiem całkowicie go dezintegruje, po czym odbija się dalej od ścian i innych obiektów, aż sama eksploduje. Dzięki temu można zabić całkiem pokaźną liczbę żołnierzy jedną kulą.
Mimo małego odrzutu od jednego strzału, podczas strzelania seriami celność bardzo spada, więc zalecane jest robienie przerw co kilka sekund.
Karabin po raz pierwszy zdobywamy pod koniec rozdziału Nie chodzimy więcej do Ravenholm...
[Obrazek: 811z.png]
Pistolet maszynowy Heckler & Koch MP7
Pistolet maszynowy Heckler & Koch MP7, znany jako SMG1, jest automatyczną bronią używaną przez rebeliantów, Ochronę Cywilną oraz Overwatch Soldier. Był wzorowany na rzeczywistym MP7, lecz nie uniknął drobnych zmian, takich jak dodana druga lufa.
Ma dwa tryby ognia: pierwszy, zautomatyzowany i cechujący się szybkostrzelnością oraz brakiem celności oraz drugi, powodujący wystrzelenie granatu nasadkowego, który wybucha przez kontakt z jakimkolwiek obiektem. W związku ze swoją niecelnością, używanie SMG1 jest najbardziej opłacalne na krótki dystansach, gdyż na dłuższych zabicie wroga może pochłonąć cały magazynek.
W magazynku można zmieścić 45 naboji i dodatkowo 225 w zapasie, a granatów nasadkowych maksymalnie 3.
SMG1 możemy po raz pierwszy zdobyć w rozdziale Droga przez kanały, od dwóch policjantów Ochrony Cywilnej.
[Obrazek: 6wck.png]
Pistolet 9mm
Pistolet kalibru 9mm jest jedną z podstawowych broni. Zdobywamy ją na początku rozdziału Droga Przez Kanały, gdy ratujemy dwójkę nieznajomych od Ochrony Cywilnej. Ów pistolecik znajduje się w podstawowym wyposażeniu Overwatch Soldiers oraz OC, mimo, że jedynie ci drudzy jej używają. Jest bardzo często używany w początkowych etapach gry przez gliniarzy.
Ta broń jest wyjątkowo celna oraz mocna. Wśród jej zalet można wymieć stabilizator odrzutu oraz stosunkowo pojemny magazynek, w którym zmieści się 18 naboi oraz 150 w zapasie.
Pistolet zadaje 5 obrażeń na strzał, co jest minimalnie lepszym wynikiem niż SMG. Doskonale zdaje się w przypadku walki na średnim dystansie z małą liczbą przeciwników. Najlepszą taktykę jest strzał w tył głowy - Overwatch Soldiers i policjanci Ochrony Cywilnej często giną po oddaniu jednego strzału, jeśli nie wiedzą o obecności gracza. Dodatkowo, pistolet jest jedyną bronią oprócz kuszy którą można strzelać pod wodą.
[Obrazek: wlxe.png]
Strzelba
Strzelba jest jedną z efektywniejszych broni z powodu zadawania dużych obrażeń. Oddany strzał z jednej lufy to 56 punkty obrażeń, a z dwóch - 84. Strzelbę, oprócz Gordona Freeman'a, używają także żołnierze Kombinatu, różniący się od kolegów strojem, strażnicy w Nova Prospekt, ojciec Grigori(W zmodyfikowanej wersji) oraz Alyx Vance (♥)
Broń doskonale się sprawdza z niemal każdym przeciwnikiem, jednak podwójny strzał powoduje ogromny rozrzut, więc najlepiej go używać na małych dystansach i na wytrzymalszych celach, typu Overwatch Soldier lub Zombie. W magazynku mieści się 6 sztuk naboji i dodatkowo 30 w zapasie.
Strzelbę otrzymujemy po raz pierwszy od Ojca Grigiori'ego w rozdziale Nie chodzimy już do Ravenholm, jako pomoc do obrony przez Zombie.
[Obrazek: qqwk.png]
Granat MK3A2
Granat może zostać użyty przez Overwatch Soldiers, Overwatch Shotgunner oraz przez Zombine'a - co ciekawe, użyty przez tego ostatniego zadaje dużo większe obrażenia.
Po raz pierwszy używamy granatu w rozdziale Droga Przez Kanały. Jest on bardzo przydatny podczas walki z snajperami oraz wieżyczkami i większymi grupami wrogów.
Maksymalne obrażenia zadawane przez Mk3A2 to około 125 punktów. Można mieć do 6 granatów.
[Obrazek: 7aw6.png]
Karabin Snajperski Kombinatu
Jest to jedna z niebezpieczniejszych dla gracza broni. Większość jednostek ginie po jednym strzale, a graczowi zadaje 40 punktów obrażeń.
Siła pocisku jest wyjątkowo duża - jak gracz da się trafić raz, najlpewniej po chwili dostanie po raz drugi. Jak na karabin snajperski częstotliwość oddawania strzałów jest dość duża, przez co trudno jest przemykać po strzale na terenie w zasięgu snajpera.
Żołnierz obsługujący karabin niczym się nie różni od reszty. Najskutczeniejszym sposobem walki jest wrzucenie granatu do jego stanowiska - zazwyczaj usłyszymy szybki raport szturmowca, który po chwili wypada przez okno.
Mimo występowania snajperów w całym Half-Life 2, jedyny model znajduje się w epizodzie drugim, w rozdziale Freeman Pontefix, gdzie obsługuje go Alyx. Snajperów najłatwiej rozpoznać po wiązce błękitnego lasera.
W wspomnianym wyżej momencie w Episode 2, jeśli wrzucimy granat do okna w którym Alyx stacjonuje i tak wypadnie Combine Soldier.
[Obrazek: 06eu.png]

Siły zbrojne - Humanoidy

Ochrona Cywilna
Ochrona Cywilna, znana jako OC lub Metropolice, jest najbardziej podstawowym przeciwnikiem w grze. Spotykamy ich już w pierwszym rozdziale, zaraz po przyjeździe do City 17. Na pierwszy rzut oka już nie wydają się zbyt myli lub współczujący - co niestety się nie zmieni wraz z grą.
Mimo, że OC jest po stronie Kombinatu, nie są zmodyfikowani genetycznie - są zwykłymi ludźmi, którzy przeszli na stronę Imperium. Stacjonują w City 17 i prawdopodobnie w innych miastach. Ich celem - oprócz bicia obywateli - jest powstrzymanie ludzi przez opuszczeniem miasta. Oprócz tego przeprowadzają także rewizje oraz pilnują mieszkańców miasta. Mimo swej nazwy, "Ochrona Cywilna" raczej nie chroni obywateli, wręcz przeciwnie - są tu, by im uprzykrzyć życie.
Z wyglądy trochę przypominają zwykłych żołnierzy Kombinatu. Noszą białe maski by ukryć twarz. Dodatkowo mają wbudowany zniekszatłcacz głosu, najpewniej po to, by nie dało się ich rozróżnić - działa to na korzyść rebeliantów, umieszczających w szerech Ochrony Cywilnej swoich szpiegów. Gliniarze posiadają również komunikator, którym wysyłają cały czas raporty.
Ich podstawową bronią jest pistolet 9mm, jedynie w ważniejszych akcjach używają pistoletu maszynowego oraz manhacków. W mieście najczęściej mają jedynie stun baton, czyli paralizator. Jeśli mają taką opcję, używają także stacjonarnego karabinu pulsacyjnego. Rzadko można również spotkać przedstawiciela Ochrony Cywilnej uzbrojonego w Rewolwer .357.
Z komunikatorów słychać damski głos wydający polecenia oraz wytyczne - tzw. Protection Voice. Zwraca się on do Metrocopów "Protection Team". W przypadku śmierci gliniarza nadaje informacje o lokalizacji zgonu.
[Obrazek: t8y2.png]
Overwatch Soldier
Overwatch Soldier (lub Combine Soldier) najczęstszą spotykaną jednostką Kombinatu. Są to ludzie, poddani modyfikacji genetycznej. Usuwa się im wspomnienia, wolę i całkowicie czyści umysł. Dzięki temu nie sprzeciwiają się rozkazom i wypełniają je co do joty.
W czasie tej operacji ich organy zostają wspomagane przez technologię Kombinatu, lub zastępują je w całości. Po takiej operacji żołnierz jest dużo silniejszy oraz wytrwalszy - w połączeniu z bezwarunkowym wykonywaniem rozkazów to czyni ich niemal żołnierzami doskonałymi.
Ich kombinezony są utrzymywane w odcieniach szarości i granatu, które mają ich maskować w pobliżu konstrukcji Imperium. Podobnie jak Ochrona Cywilna posiadają maskę - prawdopodobnie z czarengo metalu. Gogle Overwatch Soldiers święcą się jasnoniebieskim światłem - są to wizjery pomagające nawigację w terenie. Oprócz tego ich maski posiadają także komunikator radiowy i system filtrów. Żołnierze posiadają również pas biodrowy, w którym przechowują granaty i amunicję.
Zazwyczaj Combine Soldier działają w grupach - posługując się komunikatorem ubezpieczają się i koordynują. Używają karabinu pulsacyjnego, pistoletu maszynowego oraz granatu, jeśli nie mogą oddać strzału. Zdarzają się jeszcze jednostki Overwatch Shotgunner, którzy posługują się strzelbą. Od swoich kolegów różnią się nieco ubarwieniem kombinezonu oraz czerwonym kolorem gogli. Jeśli znajdą się wystarczająco blisko gracza mogą go odepchnąć bronią.
Żołnierze Kombinatu umieją podróżować niemal wszystkimi środkami transpostu, w tym APC, Hunter-Chopper'ami i dropshipami. Oprócz tego umieją używać komputerów Kombinatu. Słuchają rozkazów jednostek o wyższej pozycji, np. Overwatch Elite.
Oprócz Overwatch Shotgunner jest jeszcze jedna odmiana Combine Soldier - Nova Prospekt Prison Guard. Jest identyczny, oprócz wyglądu opancerzenia - kombinezon strażników jest ciemnoniebieski z jaśniejszymi elemantami i napisem Nova Prospekt na plecach.
[Obrazek: j2ur.png]
Overwatch Elite
Overwatch Elite (lub Combine Elite) jest elitą żołnierzy Kombinatu - są to najbardziej efektywni i wyszkoleni żołnierze, którzy musieli zasłużyć opanowaniem oraz wszechstronnością w walce. Jednostka tej grupy jest ubrana w biały kombinezon, mocniejszy niż w przypadku żołnierzy niższej hierarchi i chroniący przed promieniowaniem. W odróżnienu od Overwatch Soldier mają w hełmie tylko jeden wizjer, ułatwiający koordynację grupy - najpewniej przez wyświetlanie informacji dotyczących reszty członków elity. Ich hełmy również posiadają standardowy komunikator i system filtrów. Na lewym ramieniu posiadają znak przedstawiający połączenie pękniętej czaszki i loga Kombinatu.
Jako elita są doskonale przygotowani do walki w nieznanym terenie. Precyzyjny ostrzał i poruszanie się tworzy z nich trudnego przeciwnika. Wszyscy są wyposażeni w karabin pulsacyjny AR2 i jako jedyna jednostka w grze mogą używać drugiego trybu ognia - kuli energii. Dzięki temu skutecznie potrafią się rozprawić z niemal każdym przeciwnikiem. Mimo, że w walce wręcz również są niezawodn, preferują szybki ostrzał przeciwnika.
Nie biorą udziału w mniej ważnych akcjach, więc możemy ich spotkać jedynie w miejscach o wysokim znaczeniu strategicznym. Po raz pierwszy można ich ujrzeć na nagraniach w Nova Prospekt, a następnie podczas ucieczki teleportem, gdy rozprawiają się z wieżyczkami.
[Obrazek: e5s2.png]

Siły zbrojne - Niehumanoidalne

Crab Synth
Crab Synth jest jednostką bojową Kombinatu przypominającą nieco rodzaj skorupiaków. Nie pełni żadnej funkcji - jest porzuconym projektem. Widzimy go tylko raz, gdy Gordon jest transportowany podem.
Ciało craba jest złożone z głowotułowia oraz odwłoku. Z wyglądu można wywnioskować że posiada silny pancerz. Posiada czułki oraz 4 kończyny, z czego dwie przednie, które są zaostrzone najpewniej służą również do ataku na przeciwnika.
Mimo braku zaimplementowanej sztucznej inteligencji w plikach gry jest kilka animacji Crab Syntha, w których atakuje jak strażnik Antlionów. Pod pancerzem ma również nieużywane działko maszynowe.
[Obrazek: brm.png]
Dropship
Dropship, jak sama nazwa wskazuje, jest synthem przeznaczonym do transportu różnych obiektów. Podczas gry przenosił grupy żołnierzy Kombinatu i Stridery.
Nie przypomina właściwie nic konkretnego. Wygląda nieco jak połączanie kraba i pająka. W 2 tylnich parach odnóż znajdują się silniki pozwalająca unosić się Dropshipowi w powietrzu. Środkowe odnóża są używane jako chwytaki, którymi transportują obiekty. Kontener zawierający grupę uderzeniową Kombinatu posiada działko pulsacyjne, które przy przenoszeniu przez Dropshipa atakuje gracza oraz rebeliantów.
[Obrazek: ysd8.png]
Gunship
Gunship jest latającym synthem stworzonym do precyzyjnego ataku oraz kontrolowania większych terenów. Przednia część ciała przypomnia larwę advisora. Posiada parę kończyn oraz turbinę, używaną do wznoszenia się w powietrze. Ich ciało od spodu jest pokryte błękitnym materiałem, najpewniej technologią Kombinatu. Z góry Gunshipy mają odcień szaro-brązowy, zapewne w celu kamuflażu.
Jest wyposażany w dwia rodzaje broni: działko pulsacyjne oraz wypaczające, działające jak dezintegrujące. Pierwszy rodzaj jest używany do walk na krótszym dystansie z mniejszą liczbą wrogów. Gunship jest bardzo precyzyjny - na otwartym terenie gracz miałby niemal zerowe szanse. Działa dezintegrującego jednostka używa tylko gdy walczy z wieloma przeciwnikami. W tym momencie leci w górę, ponad granicę widoczności, a następnie strzela promieniem - zazwyczaj ze śmiertelną precyzją.
[Obrazek: c1ea.png]
Hunter
Hunter jest mniejszą i mobilniejszą wersją Stridera. Jest wyższy od człowieka niemal 2-krotnie, jego korpus kształtem przypomina zniekształconą kulę i posiada trzy nogi. W centrum jego "głowy" znajduje się jedyne oko - poniżej jest główne działko, wyglądające niemal identycznie.
Wszystkie Huntery są stworzone z pancerzem kamuflującym, więc mimo swej postury mogą zaskoczyć gracza, zachodząc go od tyłu. Jest również szybki i zwinny, przez co ucieczka na pieszo nie zda się na wiele, nawet w budynku. Huntery mogą wejść w każde miejsce, w które może gracz.
Te stworzenia atakują na kilka sposobów: wystrzeliwując loti eksplodujące, zadając obrażenia szponami, umieszczonymi na końcach nóg oraz "gryząc" kłami pod tułowiem. Huntery nie są przystosowane do walk z dalekich odległości, więc na początku podbiega na odległość kilku metrów od oponenta, strzela szybkimi seriami, a następnie zmienia swoją pozycję i znów atakuje. Jeśli nie może użyć strzałek, atakuje kłami. Przebija nimi ciało wroga, zazwyczaj natychmiast uśmiercając. Są na tyle ostre, że bez trudu przebije ciało człowieka na wylot. Jeśli zajdzie taka potrzeba, mogą tymi kłami przenosić różne obiekty.
Podczas szarży Hunter moża spróbować powalić przeciwnika uderzając go lub tnąc pazurami. Jeśli go przewróci, uderza masywną nogą w okolice mostka. Po tym zabiegu przeciwnik już nie żyje.
Po raz pierwszy możemy ujrzeć Huntera w Episode One.
[Obrazek: 4841.png]
Strider
Strider jest kolejnym synthem bojowym. Mimo, że zostały stworzone do utrzymywania porządku w mieście, są także z sukcesem używane jako broń przeciw wszelkiej typu armii.
Podobnie jak Hunter posiadają trzy, bardzo długie nogi. Ich korpus teksturą przypomina nieco Crab Syntha. Pod nim znajduje się działo nazwane Singularity Cannon, o bardzo dużej sile rażenia. Ładuje się ono niecałe 2 sekundy i jest zdolne niszczyć budynki. Działko w centrum korpusu strzela pociskami przypominającymi standardowy karabin, jednak jest dużo silniejsze i wolniejsze. Nie licząc tych broni, Strider może używać spiczastych końcówek odnóż, przebijając nimi jednostki. W HEV'ie, czy nie, zginiemy od razu.
Jedyną alternatywą walki są materiały wybuchowe - Stridery są nieczułe na zwykły ostzał. Trudno je też trafić kulami energii, bo są cały czas w ruchu, ale jeśli to się uda, niewątpliwie szala zwycięstwa przesunie się na twoją stronę. Poza tym, najłatwiej je zniszczyć przez strzał z RPG - kierowanie lotem rakiety bardzo pomaga w takich sytuacjach. Na walkę ze Strider'ami warto zachować granaty, granaty nasadkowe w SMG oraz rakiety.
Są dwa typy Strider'ów: wolny i szybki. Ten pierwszy posuwa się ciężkimi, długimi krokami. Jest łatwy do namierzenia i stosunkowo szybko można go zniszczyć. Szybki Strider jest trudniejszy do zabicia - kroczy szybko, nisko na nogach, dodatkowo cały czas się kołysząc na boki. Sprawę utrudnia fakt, że cały czas w Ciebie strzela. W takim momencie jest wręcz wymagana umiejętność szybkiego chowania się i oddawania strzału.
[Obrazek: dcgr.png]

Źródło - borealis.net.pl, half-life.wikia.com
[Obrazek: 1b3a0ef1182b406f.png]
Odpowiedz
#2
Kiedyś gdzieś widziałem screen z hl3, gdzie freemann był w miejscu, co przypominało planetę kombinatu.
Nie wiem czy to było fake, albo był to secreen z silnika suroce 2.
Odpowiedz
#3
Też to widziałem, ale to raczej był fake.
[Obrazek: 1b3a0ef1182b406f.png]
Odpowiedz
#4
Przeczytałem cały ten wątek, zajęło mi to dobrą godzinę, ale nie żałuję, bo dowiedziałem się bardzo dużo informacji, dzięki którym zrozumiałem bardziej fabułę Half Life'a. Wielki szacunek dla Ciebie, że chciało Ci się tyle tego pisać. Wink
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości