Logowanie Utwórz konto
Zaloguj się z wykorzystaniem konta Steam

Logowanie Utwórz konto
Zaloguj się z wykorzystaniem konta Steam


Half-Life 3 żyje, czyli Project Borealis w kolejnej aktualizacji
#1
Half-Life 3 żyje i ma się dobrze! Choć, jak wszyscy dobrze już wiemy, Valve postanowiło opuścić swoje dziecko, wciąż istnieją szeregi fanów chętne dokończyć porzuconą trylogię.

[Obrazek: g8Ta6zZ.png]

Twórcy Project Borealis, fanowskiego projektu mającego przenieść udostępnioną przez Marca Laidlawa fabułę Half-Life 2: Episode Three do formy pełnoprawnej gry komputerowej, udostępnili niedawno na swoim subreddicie pokaźny zbiór informacji na temat nadchodzącego tytułu.
Poniżej znajdziecie luźno przetłumaczoną wersję całego tekstu:

Witajcie wszyscy,

Wraz z kończącym się rokiem my, zespół Project Borealis, chcielibyśmy podzielić się z wami tym, nad czym pracowaliśmy przez ostatnie kilka miesięcy.

Podstawy

To może nie być najbardziej ekscytujący element pracy, ale warto powiedzieć, że zespół programistów PB podjął masywne kroki w tworzeniu bazy gameplayu gry, wliczając w to ikoniczny wręcz styl poruszania się znany z Half-Life 2, jego interfejs graficzny, funkcjonalność broni i AI. Zespół cotygodniowo testuje kolejne wersje silnika, aby doprowadzić te systemy do perfekcji. Naszym celem jest możliwie jak największe zbliżenie się do doświadczenia znanego z HL2 tak, aby cała reszta gry mogła pokrywać się w kwestii mechanik ze swoim „poprzednikiem”.

Pracując nad samym poruszaniem się, zespół deweloperski spędził dziesiątki godzin przegladając speedruny i dokumentacje tak, aby nawet w nowym silniku gracze czuli się jak w domu. [red. Project Borealis oparty jest na Unreal Engine 4, nie na silniku Source, stąd konieczność stworzenia wszystkiego „od zera”]. Tak, takie ficzery jak accelerated back hopping, bunny-hopping czy circle strafing również pojawią się w grze. Pracujemy również nad tym, żeby aspekty takie jak przyspieszenie, tarcie, pęd itp. były jak najwierniejsze oczekiwaniom fanów.

[Obrazek: Zsp0ZNd.jpg]

Grafiki koncepcyjne

Część zespołu odpowiedzialna za grafiki koncepcyjne gry ciężko pracowała nad ogólnym wyglądem zarówno szeregów Kombinatu, jak i rebeliantów. Główna część Project Borealis ma miejsce w lokacjach arktycznych, więc musieliśmy przystosować obie strony konfliktu do nowego otoczenia. Nasi artyści środowiskowi [tak to się nazywa? Tounge] przygotowali również kilka naprawdę zapierających dech w piersiach grafik przedstawiających lokacje, które pojawią się w PB. Poniżej udostępniamy kilka z nich, pamiętajcie jednak że jako, że to szkice koncepcyjne, wszystko może się w przyszłości nieco zmienić:

- Podziemne lodowe tunele
- Hełm snajpera Kombinatu
- „Arktyczny” Headcrab
- Opuszczony magazyn
- Pojazd APC Kombinatu, wersja 1
- Pojazd APC Kombinatu, wersja 2

Historia

Drużyna pisarska zajęła się przepisaniem oryginalnego Epistle 3 Marca Laidlawa na format bardziej odpowiedni dla gry komputerowej, rozbijając historię na najistotniejsze punkty fabularne, i dodając własne elementy tak, aby całość tworzyła spójną, zgodną z kanonem świata Half-Life'a fabułę. Na ten moment około 50% ścieżki fabularnej można uznać za prawie gotowe - przechodzi ona obecnie korektę ze strony zespołów projektowych. Tak, jak mówiliśmy w przeszłości, nie planujemy spoilerować za wiele, ale wiedzcie, że prace trwają i idą gładko.

2D

Zespół artystów 2D pracował z artystami 3D nad dopracowaniem materiałów używanych w grze oraz nad zwiększeniem synergii między oboma zespołami. Pozostałe osoby zajmowały odtwarzaniem oryginalnych decali (chyba nie ma na to polskiego określenia) z HL2, aby zachować ducha HL2 w nowopowstałych obszarach. Pracowano także nad całkowicie nowymi ozdobami oraz materiałami przydatnymi w procesie tworzenia środowisk, takimi jak tekstury błota czy lodu.

[Obrazek: VpujaPB.png]

3D

Grupa artystów 3D zajmowała się tworzeniem przeróżnych modeli 3D, które wykorzystane zostaną w Project Borealis.
Poniżej możecie zobaczyć kilka z nich, w różnym stopniu ukończenia:

- HEV, ręka, widok FPP
- HEV, rękawica 1, widok FPP
- HEV, rękawica 2, widok FPP
- Gotowy strider
- Strider z bliska
- Gotowy Shotgun Spas-12
- Gravity Gun (WIP)
- Gravity Gun (WIP), wersja 2

Muzyka

Na sam koniec zostawiamy wam kolejną próbkę niesamowitej muzyki tworzonej przez nasz zespół dźwiękowy. Te utwory naprawdę świetnie oddają emocjonalny ton sytuacji, z którymi gracze zmierzą się w Project Borealis.

- XVII
- XVIII

Zespół Project Borealis dziękuje wszystkim za wsparcie! Ciągle poszukujemy utalentowanych artystów i level designerów chętnych dołączyć do nas. Jeśli jesteś zainteresowany, wyślij nam trochę informacji o sobie przy użyciu poniższych linków:

- General 3D Artist
- Environmental Artist
- Texture (2D) Artist

Nie możemy się doczekać, aby dzielić się z wami kolejnymi nowościami w 2018!

Źródło: /r/dreamsofhalflife3
Przyszedłem na chwilę,
zostałem na dlużej.
Teraz mówią do mnie proszę mnie nie banować panie adminie.

#1 miejsce w POTY 2014 | Towarzysz Kucperskin
Odpowiedz
Podziękowania dali:
#2
W sumie to dlaczego tworzą to w Unreal Engine 4, a nie Source? Fakt, Source to stary silnik, ale można wiele z niego wycisnąć.
Odpowiedz
Podziękowania dali:
#3
Jestem totalnie zaczarowany ścieżką dźwiękową! ;>
Mam nadzieję, że mimo próby oddanie jak najwierniej HL2 Ep 3, twórcy postarają się zrobić coś innego niż kopię Valve i pokażą pazur Happywide.
Odpowiedz
Podziękowania dali:
#4
Niesamowita robota, trzymam kciuki i chętnie zagram.
Odpowiedz
Podziękowania dali:
#5
Jak ja za to szanuje tych ludzi . Poświęcać własny czas na projekt na ,którym nie zarobią ani grosza podziwiam  Relief. Trzymam kciuki za projekt na pewno zagram.
Odpowiedz
Podziękowania dali:
#6
Wszystko wygląda naprawdę zacnie,muzyka też jest dobra,będę wyczekiwał projektu i jeśli będzie skończony z pewnością zagram Smile
Odpowiedz
Podziękowania dali:
#7
IMO to szybko zdechnie. Chociaż może będzie jak w przypadku Black Mesa? Chciałabym, lel.
Odpowiedz
Podziękowania dali:
#8
Żeby tylko nie skończyło się jak w przypadku Duke Nukem... Trzymam kciiuki Smile
Odpowiedz
Podziękowania dali:
#9
Nowy filmik od twórców:
https://www.youtube.com/watch?v=9m9gG9SxKgs
Odpowiedz
Podziękowania dali:


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości