Logowanie Utwórz konto
Zaloguj się z wykorzystaniem konta Steam

Logowanie Utwórz konto
Zaloguj się z wykorzystaniem konta Steam


Forumowe dewiacje i hammerowe kreacje
#1
Zastanawiałem się przez jakiś czas gdzie by tu napisać ten wątek, więc jeśli jest dla niego jakaś lepsza kategoria to nie trzeba się wahać z przeniesieniem Smile 

Ten temat jest poświęcony rzeczom, które zrobiliśmy w hammerze bądź innym programie do level designu. Ot tak, by się pochwalić albo zebrać jakiś feedback. Coś w stylu facepunchowego "WIP Thread". 

Zacznę może ja, od swoich raczej amatorskich prób stworzenia... czegoś. Chętnie dowiem się, co mógłbym ulepszyć i w jaki sposób. Przypominam też, że ci, którzy nie mają styczności z level designem też są w stanie krytykować Happywide 


Pierwsza lokacja. Jakoś specjalna nie jest, bo to w końcu tylko korytarz. Nie jest też najpiękniejszy, ale ¯\_(ツ)_/¯. 


[Obrazek: X7xriTm.jpg]

Czerwone coś. Ogólnie miało budzić trochę niepokoju, ale nie wiem czy mi wyszło.

[Obrazek: SoRJjKB.jpg]


Kolejny korytarz. Ale teraz bardziej żółtawy Happywide 

[Obrazek: sR1wurL.jpg]


Jeszcze jeden korytarz. Nie myślałem, że będzie ich tyle D:

[Obrazek: skVo76S.jpg]

Niebieskie pomieszczenie, bo czemu nie. 

[Obrazek: 1BMk3Fa.jpg]


I na koniec, jakieś niebieskie kolejne coś z biurkami.

[Obrazek: RjkD227.jpg]
Odpowiedz
Podziękowania dali: Jack
#2
Facepunch.... yuck! Ale tak poza tym to nie najgorszy pomysł na temat, z tym że nie przewiduję zbyt wielkiego ruchu ale co tam.

Teraz do rzeczy, nie żeby moja opinia miała jakiekolwiek znaczenie ale może pomóc mniej lub więcej:

Screen #1 - sufit jest stranie niski jak na moje oko, pół-wisząca lampa wygląda trochę dziwnie

Screen #2 - błąd który już chyba w przeszłości opisałem powraca na tym i kilku kolejnych screenach ala nawalanie 5 decali w jedno miejsce. Nie za bardzo jestem w stanie zrozumieć jaki był cel aczkolwiek ta ściana wygląda trochę chaotycznie. Co do oświetlenia to jest spoko, czerwony z założenia jest kolorem wyrażającym niebezpieczeństwo (warto poczytać trochę na temat Teorii Koloru, to ma duże znaczenie w level designie)

Screen #3 - Cała część po prawej stronie... wtf? Znowu 50000 decali jeden prawie na drugim, ktoś namalował gafitti w połowie na ścianie i w połowie na drzwiach? Architekci i budowniczny też chyba na kacu bo drzwi są w połowie zastawione rurami, a pod rurami z nikąd nagle bezpieczniki.

Screen #4 - Zasadniczo to nie mam nic specjalnie do skrytykowania tutaj może oprócz trochę radomowego loga CMB na ścianie i plakatu Breena w bardzo dziwnym miejscu (na wysokości) Generalnie najlepszy screen ze wszystkich

Screen #5 - Tekstura podłogi strasznie randomowo rozłożona jest, mogłeś wyrównać do brzegów. Poza tym nie radzę za bardzo zmieniać koloru spriteów przy lampach, albo ztonuj ten lazur bliżej białego albo poprostu zamień kolor spriteów na standardowy

Screen #6 - Najlepszy screen - jakby wkurzony ruski gracz CSGO wszedł do kuchni i zaczął rzucać spaghetti na ścianę

[Obrazek: tim-and-eric-mind-blown.gif]

3/4 tego pokoju to totalny chaos, grafitti na ścianie ponad serwerami (kolejny ambitny graficiarz się zapuścił w te rejony?) Tablice korkowe zawieszone 3 metry ponad podłogą Happywide Chyba nie wiedziałeś czy chcesz powiesić na ścianie monitor czy tablicę korkową więc walnąłeś oba w praktycznie tym samym miejscu, te kable ponad lampami też jakoś dziwnie wyglądają nie wiem czy to kwestia kątu widzenia czy nie...


Tak czy siak jak widać skupiłem się ekskluzywnie na błędach, jak już wspominałem praktyka czyni mistrza. Coś do przodu się rusza aczkolwiek musisz ogarnąć to losowe wstawianie obiektów i decali gdzie popadnie. Powodzenia!
Odpowiedz
Podziękowania dali: maciej0s123
#3
Cały chaos na ostatnim screenie jest zamierzony i ma za sobą jakąś wymówkę Happywide. Pojechałeś mi też trochę po ambicjach, chociaż rozumiem mój problem z decalami Smile. Dwa pierwsze screeny są najwcześniejsze, dlatego to właśnie one powinny mieć największy bałagan jeśli chodzi o decale jeden na drugim (chociaż w pierwszym zdążyłem już trochę usunąć po twojej pierwszej interwencji).

A patrząc na nie z innej perspektywy, co o nich myślisz? Nie skupiając się tylko na błędach a na ogólnym ich wyglądzie.

A przy okazji, poprawiłem trochę miejsce z ostatniego screena
[Obrazek: 7T9fEPQ.jpg]
Odpowiedz
Podziękowania dali:
#4
Nie wiem, nie znam się na komplementach więc nie wymagaj ode mnie za wiele :d Generalnie wszystko jest tak jak można się spodziewać po statusie początkującego, chociaż twoją pracę nad oświetleniem oceniłbym trochę ponad status "beginnera", w przeciwieństwie do większości ludzi bawiącymi się hammerem mniej więcej ogarniasz grę światłem i nie strzelasz 50 lamp w jednym pomieszczeniu.

Praktyka jak praktyka, co do pracy z brushami i propami to z czasem na pewno się polepszy. Jedyna rzecz jaka u ciebie 'trochę' kuleje to logika, ale znowu to jest coś typowego w mapach na tym poziomie zaawansowania.

Nie wiem specjalnie do ci powiedzieć, na konkursy bym tego jeszcze nie zgłaszał ale widziałem o wiele gorsze rzeczy robione w hammerze. Może spróbuj pograć na jakiś popularnych i wysoce cenionych mapach, włącz noclip/notarget i polataj trochę, popykaj screeny i przestudiuj jak inni zaprojektowali mapy.
Odpowiedz
Podziękowania dali:
#5
korytarz
[Obrazek: FADKHll.jpg]
Odpowiedz
Podziękowania dali:
#6
nie wiem
[Obrazek: KgexesH.jpg]
Odpowiedz
Podziękowania dali:
#7
[Obrazek: 20170425134950_1.jpg]
Odpowiedz
Podziękowania dali:
#8
[Obrazek: p9PkqbP.jpg]
teraz w 4k
Odpowiedz
Podziękowania dali: Unepto


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości