Logowanie Utwórz konto
Zaloguj się z wykorzystaniem konta Steam

Logowanie Utwórz konto
Zaloguj się z wykorzystaniem konta Steam


9 lat Half-Life 3
#1
Wszyscy z niecierpliwością oczekujemy ostatniej części serii Half-Life, wielkiej konkluzji sagi, która momentami pojawia się tu i ówdzie, jednak o której tak niewiele wiemy.

Daty premiery gry niestety nie znamy. Half-Life 2: Episode Three pierwotnie miał pojawić się w sklepach w okresie świąt w 2007 roku.
Spoglądając na kalendarz możemy jednak z łatwością stwierdzić, że premiera zaliczyła lekki, ciągle trwający poślizg.
Myślę że bezpiecznym będzie stwierdzenie, że gra pojawi się jeszcze w tym stuleciu. Najpewniej.

Domysły, przypuszczenia i teorie dotyczące zakończenia trylogii pojawiają się już od ponad siedmiu lat, jednak czego w zasadzie udało nam się dowiedzieć o tym najbardziej tajemniczym z projektów naszego ulubionego studia?

O tym przeczytacie w poniższym artykule, zapraszam do czytania.

2006


[Obrazek: ToQeBQp.png]



Zacznijmy od lutego tego roku, który możemy uznać za początek epizodycznego modelu części następujących po Half-Life 2.
Co prawda było to wiadome już wcześniej, ale właśnie w lutym Half-Life 2: Aftermath uzyskał nową nazwę - Half-Life 2: Episode One, która jasno postawiła sprawę systemu, w jakim miał się ukazywać Half-Life.

W maju pojawia się oficjalna informacja o premierze Half-Life 2: Episode Three w końcówce 2007 roku, natomiast w czerwcu swoją premierę ma pierwsza część trylogii.

Wspomniane zostaje również, że po trylogii pojawi się czwarty epizod, który zostanie, podobnie jak wcześniej Blue Shift i Opposing Force, stworzony przez zewnętrzne studio.

2007



W maju Doug Lombardi oraz David Speyrer z Valve podczas wywiadu stwierdzają, że podczas tworzenia Episode Three bardzo duża ilość pracy zostanie włożona w stworzenie naturalnego przejścia topografii oraz klimatu między drugim, a trzecim epizodem. Ujawnione zostaje również, że gracz nie powróci do City 17.

Speyrer zapytany o spekulacje PC Gamer UK (finałowa bitwa mająca miejsce na arktycznej stacji badawczej) odmawia odpowiedzi.

W czerwcu potwierdzone zostaje, że protagonistą gry pozostanie Gordon Freeman.

Minęły cztery miesiące, wydany zostaje Half-Life 2: Episode Two. Cliffhanger pojawiający się pod koniec gry sugeruje nam, czego mamy oczekiwać po następnym epizodzie. Nie było jednak znanego z Episode One trailer następnej części pojawiający się po przejściu gry. 

David Speyrer wytłumaczył to działanie chęcią ominięcia wcześniejszej sytuacji - trailer drugiego epizodu znacząco różnił się od finalnej wersji, uznano więc, że najlepiej będzie nie zdradzać niepotrzebnych szczegółów.

Miesiąc później, w listopadzie, za sprawą GamesRadar pojawił się pierwszy concept art trzeciego epizodu.

W grudniu ponownie wspomniany został czwarty epizod. Dowiedzieliśmy się również, że Episode Three będzie zwieńczeniem jedynie aktualnego wątku fabuły, a nie końcem całej serii.

Jak możecie się domyślić, premiery gry nie uświadczyliśmy.

2008
[Obrazek: AwFXjn0.png]
W kwietniu 2008 roku w plikach Source SDK odnaleziony został kod źródłowy kilku obiektów, znajdujący się w tajemniczym folderze o nazwie “Episode3”. Valve potwierdziło jednak, że były to tylko pozostałości po starych materiałach.

W tym roku za sprawą Into the Pixel pojawił się również kolejny concept art przedstawiający walkę Gordona Freemana z Combine Advisorem. Autorami pracy są Ted Backman, Jeremy Bennett i Tristan Reidford z Valve.

W październikowym wywiadzie Doug Lombardi potwierdził, że zapowiedź Half-Life 2: Episode Three może pojawić się pod koniec roku. Oczywiście - nie pojawiła się.

2009



Gabe Newell w sierpniu ujawnił, że w przyszłym tytule w uniwersum Half-Life’a i Portala być może pojawi się postać głuchoniema posługująca się językiem migowym.

Tego samego miesiąca, podczas wywiadu Gabe stwierdził, że aktualnie Valve eksperymentuje z wieloma różnymi innowacjami w swoich grach, w tym w Epizodzie Trzecim. Powiedział również, że na razie nie jest w stanie ujawnić żadnych informacji na temat gry, i że społeczność dowie się wszystkiego, gdy będą mieli odpowiedni materiał do pokazania.

2010



W marcowym wywiadzie, Newell zasugerował, że Valve planuje powrócić do znanego z pierwszej części gry klimatu horroru psychologicznego przez eksploatację największych lęków fanów, które podsumował jako “śmierć swoich dzieci” oraz “zanik swych własnych możliwości”.

W tym miesiącu rozpoczęło się również Portal ARG, które wielu graczy wzięło za zapowiedź nowego epizodu - zamiast niego zobaczyliśmy drugą część Portala.

Podczas wywiadu w kwietniu Gabe Newell potwierdza, że planowane jest pozostawienie postaci Gordona “takim jak jest teraz” oraz że nie ma planów zrobienia z niego postaci mówiącej.

Krótko po premierze gry Alien Swarm w jej SDK zostają odnalezione fragmenty tekstu "Ep3 Blob Shake Position", "Ep3 Fire Cover Position", "Ep3 Brain Cover Position", "Ep3 Brain Regenerate Position", "Ep3 Spit Position", "Ep3 Spawn Generator Position", oraz "Aperture: Nest".

W sierpniu Doug Lombardi z Valve mówi, że nienawidzą kazać społeczności czekać, jednak na ten moment nie mają nic do powiedzenia na temat Gordona Freemana ani jego dalszych przygód.

2011



Podczas premiery drugiej części Portala dowiedzieliśmy się, że Portal 2 prawdopodobnie jest ostatnią grą Valve z wyizolowanym trybem singleplayer.

Po fali krytyki ze strony fanów Valve wyprowadziło sprostowanie - owszem, planowane jest porzucenie singleplayera, ale na rzecz gier typu “singleplayer+”, czyli posiadającymi tryb dla jednego gracza z funkcjami socjalnymi. Stwierdzili, iż element rozrywkowy jest dla gracza dużo bardziej odczuwalny, jeśli jest on w kontakcie z innymi ludźmi, i taki właśnie koncept prawdopodobnie zaczną dodawać do przyszłych produkcji.

W maju pojawiła się oficjalna informacja, że firma opuściła model epizodyczny swoich produkcji, skupiając się na pełnoprawnych tytułach wraz z możliwością zaktualizowania ich przez Steam w każdym momencie.

W SDK gry Portal 2 został odnaleziony kod NPC nazwany “Combine Advisor - Roaming”, który został szybko usunięty. Wkrótce pośród plików wchodzących w skład VPK cache Portala 2 znaleziono pliki "magnuss_get_going.vcd", "magnuss_idle.vcd", "magnuss_nopoint.vcd", "magnuss_shakehead.vcd" oraz "magnuss_wave.vcd", będące animacjami dla modelu “magnusson.mdl”. Nie są to jednak animacje z HL2:EP2 - te bowiem korzystały z przedrostka “mag_”.

Około września wietnamski beta tester Doty 2 dokonał wycieku wszystkich plików klienta gry, pośród których odnalazł się kod wspominający o plikach "weapon_icegun", "weaponizer_concrete", "weaponizer_liquid", "weaponizer_metal" i "weapon_flamethrower” w folderze nazwanym “ep3”. Później Chet Faliszek zaprzeczył, jakoby miało to cokolwiek oznaczać.

[Obrazek: 2446820-0791427516-Half-.jpg]

1 grudnia w internecie zawrzało - jeden z [rzekomo] pracowników Valve został zauważony w koszulce zawierającej logo Half-Life 3. Marc Laidlaw zapytany o prawdziwość koszulki potwierdził jej istnienie, jednak nie miał nic więcej do powiedzenia.

Kilka dni później, 9 grudnia anonimowy aktor głosowy ujawnił, że Valve skończyło nagrywać linie dialogowe dla “Half Life: Episode 3”.

2012



W połowie stycznia dowiedzieliśmy się nieco więcej o tajemniczym Episode Four. Projekt w rzeczywistości nazwany Return to Ravenholm był tworzony przez Arkane Studios w latach 2006-2009.

19 stycznia Gabe Newell podczas wywiadu oświadczył, że Valve jest w pełni świadome, jak bardzo denerwują oni społeczność swoim brakiem komunikacji dotyczącej przyszłości niektórych serii i że dla nich również frustrującym jest umieszczać fanów w takiej sytuacji. Dodał, że nie chcą, aby ponownie stało się to, co z Half-Life 2 (opóźnianie premiery już po wypromowaniu produkcji, w efekcie rozczarowując graczy).

Gabe prawdopodobnie nieco wtedy zmiękł, bo miesiąc później - 23 kwietnia podczas wywiadu online Newell posługując się kryptonimem “Ricochet 2” ujawnił nieco szczegółów na temat tworzenia gry. Raczej nikogo to nie zdziwiło, jednak dowiedzieliśmy się oficjalnie, że cykl deweloperski gry przeszedł wiele zwrotów i nagłych zmian koncepcji. Z tego powodu sprawiedliwiej i rozsądniej jest pozostać w ciszy, zamiast musieć wprowadzać graczy w te wszystkie zmiany.

[Obrazek: Ep3_xen_islands.jpg]

Dodatkowo 27 czerwca w internecie pojawiły się 33 concept arty dla Episode Three datowane na rok 2008. Ich autorką była Andrea Wicklung, która wrzuciła obrazy na swoje konto Picasa.
Następnego dnia zostały one usunięte, ale jako że w internecie nic nie ginie, ciągle możemy je obejrzeć.

2013



18 czerwca dowiedzieliśmy się nie tylko, że Half-LIfe 3 jest w produkcji, ale również Source 2 i Left 4 Dead 3. Co prawda nie była to informacja w pełni oficjalna, jednak wyciek wewnętrznego spisu projektów z systemu do bug trackingu Valve możemy raczej uznać za wystarczający dowód.

[Obrazek: ?temp_hash=f577541d51c0089c0e040fa6b167e637]

1 października lista ponownie z jakiegoś powodu stała się dostępna w internecie. Na liście pojawiły się zmiany (m. in. pojawiła się grupa “Half-Life 3 Core”) co świadczy o tym, że projekt w jakkolwiek wczesnej fazie rozwoju by nie był, na pewno nie stoi w miejscu.

2014



15 maja były pracownik Valve, Minh Le, powiedział w wywiadzie z goRGNtv, że widział koncepty czegoś, co wyglądało jak Half-Life 3 i że “nikogo by nie zdziwiło, gdyby nad nim pracowali”.

Konkluzja



Większość z tych informacji najpewniej jest prawdziwa, jednak należy wziąć pod uwagę że to, co Gabe powiedział 7 lat temu, niekoniecznie musi ciągle być prawidłowe po wielu zmianach w projekcie.

Osobiście nie jestem przekonany co do istnienia Half-Life 3 z elementami socjalnymi, wątpię też w istnienie postaci głuchoniemej. W najgorszym wypadku żaden z przedstawionych wyżej concept artów nie znajdzie odwzorowania w grze, bo zwyczajnie minęło już za dużo czasu.

Zachęcam do wyciągania własnych wniosków z powyższego tekstu - myślę, że każdy patrzy na rzetelność poszczególnych informacji w inny sposób.


Przyszedłem na chwilę,
zostałem na dlużej.
Teraz mówią do mnie proszę mnie nie banować panie adminie.

#1 miejsce w POTY 2014 | Towarzysz Kucperskin
Odpowiedz
Podziękowania dali: b6d9c85c21 , osztenkurden


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości