Logowanie Utwórz konto
Zaloguj się z wykorzystaniem konta Steam

Logowanie Utwórz konto
Zaloguj się z wykorzystaniem konta Steam


7 pozytywnych cech silnika Source
#1
Witam,

po ostatnim artykule odnoszącym się do zmarnowanego potencjału naszego kochanego zródełka, postanowiłem zamieścić kolejny artykuł. Tym razem napiszę trochę bardziej prywatną wypowiedź, a konkretnie 7 rzeczy które najbardziej lubię w silniku Source. Z perspektywy dewelopera oczywiście. Zaczynamy!

1) Optymalizacja - Wbrew niektórym pozorom, silnik Source jest prawdopodonie jednym z najlepiej zoptymalizowanych silników. Może to dla tego że ma już dobre 10 lat? Tego nie wiem, wiem natomiast że wiele nowoczesnych silników może pozazdrościć dosyć prostym rozwiązaniom. Minus jest jedynie taki, iż projektanci poziomów muszą nauczyć się poprawnie wykorzystywać przeznaczone do tego narzędzia.?

2) Wymagania sprzętowe - Nie ma co ukrywać, jest to stary silnik ale nawet najnowsze wersje mają dość niskie jak na dzisiejsze czasy wymagania, dzięki czemu produkty stworzone na tym silniku mogą trafić do szerszego grona odbiorców.

3) Elastyczność silnika - Silnik Source jest w wielu aspektach nie doceniany, kilka lat temu niewiele osób mogłoby w to uwierzyć, lecz dzisiaj mamy sporo przykładów różnego rodzaju gatunku gier stworzonych na tym silniku, zarówno FPS, Fightery, RPG jak i RTS. Źródło oferuje wiele narzędzi które odpowiednio wykorzystane mogą dać naprawde niezłe efekty, tym którzy nie zapoznali się z moim poprzednim artykułem zapraszam tutaj.

4) Możliwości ewolucji - Spójrzcie na screenshot Half-Life'a 2 z 2004 roku, i na screenshot z Titanfall z 2013 roku. Czy 10 lat temu dalibyście wiarę, że jest to jeden i ten sam silnik? Tak jak już wielokrotnie powtarzałem, uzdolnione jednostki potrafią dokonać niezwykłych zmian nawet przy tak wiekowym (lecz nadal świetnym) silniku.

5) Fizyka - Miałem okazję zagrać w wiele nowoczesnych produkcji, i muszę przyznać, iż żaden silnik nie ma moim zdaniem lepszej fizyki niż nasze źródełko. Silnik Source korzysta od lat z Havoc'a, i wychodzi mu to na dobre, bo jeszcze ani razu nie widziałem bzdurnej fizyki w grze stworzonej na Source, a nie każda gra może poszczycić się takim osiągnięciem.

6) SDK - Kiedyś, dawno, dawno temu, oddawanie narzędzi deweloperskich było niemal na porządku dziennym. Dzisiaj trend ten zanika, i jestem szczęśliwy że Zawór nie zmienił swoich przyzwyczajeń w tej kwestii. Fakt, że narzędzia do tego silnika są już lekko przestarzałe jak na dzisiejsze czasy, ale fakt że wogóle możemy ich używać jest dla mnie plusem samym w sobie. Miejmy nadzieję że Source 2 podąży tą samą ścieżką.

7) Natywna intergracja z wieloma platformami - Sporym plusem jest też funkcja która została usunięta w CS:GO a przetrwała w Portal 2 czyli Cross-play. I nie chodzi mi tutaj tylko o krzyżówkę PC z PS3 albo innego rodzaju konsolami, silnik Source w jednej kompilacji może wspierać zarówno PC, MAC, PS3, X360 i Linux. Większość gier projektowana jest osobno pod daną platformę - w naszym źródełku zachowano czas mieszcząc wszystko w jednym kodzie źródłowym.

To tyle na dziś, mam nadzieję że przykułem waszą uwagę chociaż na 3 minuty Wink Zachęcam do dzielenia się opiniami i komentowania. Pozdrawiam!
Odpowiedz
#2
Super, wreszcie coś nowego o silniku Source.
Odpowiedz
#3
Bardzo ciekawy tekst. Smile
Odpowiedz
#4
Teraz będę miał jak udowodnić kolegom, że silnik Source nie jest jakimś byle jakim silnikiemHappywide.

Ogółem tekst interesujący.
Odpowiedz
#5
Nie będę ukrywać, w dzisiejszych czasach coraz trudniej jest bronić tego silnika. Ale jednak 7 cech jakoś udało się znaleźć, ave Source! :-)
Odpowiedz
#6
Wszystko prawda! Choć czasami boli mnie brak niektórych funkcji w VHE, pewnie dodadzą je w nowej wersji przeznaczonej na Source 2.
Odpowiedz
#7
Świetnie napisane, poparte mocnymi artykułami. Gratulacje!
Odpowiedz
#8
Jak dla mnie punkt drugi analogicznie wynika z pierwszego, ale co tam, dobry tekst.
Odpowiedz
#9
Fajny tekst, ogólnie polecam gry z silnikiem Source, ale najbardziej "Half-Life 2" Wink
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości